ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ /ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ
Οι επιμορφωτικές συναντήσεις μας θα ξεκινήσουν αυτή την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2025, ώρα 17.30-19.30, στον χώρο του σχολείου με ένα ψυχοεκπαιδευτικό βιωματικό εργαστήριοπου είχαν την ευκαιρία να «απολαύσουν» την προηγούμενη εβδομάδα και όλοι/ες οι διδάσκοντες/-ουσες του σχολείου μας. Θεωρήσαμε λοιπόν ότι αυτό θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμο και για τους γονείς/κηδεμόνες, μια και η ζωή όλων μας χαρακτηρίζεται από έντονους ρυθμούς, ενώ συχνά καλούμαστε να διαχειριστούμε στρεσογόνες καταστάσεις. Η υπεύθυνη επιμορφώτρια, Ειρήνη-Έρρικα Βασιλάκη, με ιδιαίτερη προθυμία ανταποκρίθηκε στην πρόσκλησή μας και την ευχαριστούμε ολόψυχα για αυτό.
Θέμα του βιωματικού εργαστηρίου είναι: «Ενσυνειδητότητα: μια δεξιότητα που διδάσκεται ως εργαλείο μείωσης του άγχους, αύξησης της ευεξίας και της ανθεκτικότητας». Πιο συγκεκριμένα, θα ασκηθούμε σε τρεις επιμέρους δεξιότητες της ενσυνειδητότητας με τρεις βιωματικές ασκήσεις:
1. Εστιασμός και συγκέντρωση της προσοχής στο παρόν: ικανότητα επιλογής
2. Ευρύτερη οπτική μέσω της εμπειρικής επεξεργασίας των σωματικών αισθήσεων και της αναπνοής
3. Επιλογή προσαρμοστικής απόκρισης με γνώμονα την ευεξία και την αυτοφροντίδα.
Η επιμορφωτική συνάντηση/βιωματικό εργαστήριο θα πραγματοποιηθεί, όπως αναφέρθηκε και πριν, από την Ειρήνη-Έρρικα Βασιλάκη, κλινική ψυχολόγο (msc, phd) στο Κέντρο Ψυχικής Υγείας Βενιζελείου, γνωσιακή ψυχοθεραπεύτρια, πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια ενσυνειδητότητας από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.
Στα παιδιά σας έχει δοθεί, ή θα δοθεί, σχετικό έντυπο/πρόσκληση και σας παρακαλούμε να δηλώσετε τη συμμετοχή σας. Αυτό το ενημερωτικό σημείωμα/πρόσκληση θα πρέπει να επιστραφεί το αργότερο ως την Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου. Ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη συνεργασία σας και αναμένουμε τη συμμετοχή όλων σε αυτή την προσπάθεια.
ΥΓ. Προς αποφυγήν παρανοήσεων η πρώτη συνάντηση αφορά το άγχος των ίδιων των γονέων/κηδεμόνων. Σε επόμενες επιμορφωτικές συναντήσεις με εξειδικευμένους επιστήμονες θα μας απασχολήσει και το θέμα του σχολικού άγχους των παιδιών μας και πώς μπορούμε να τα βοηθήσουμε στη διαχείρισή του. Πρόκειται για δύο διακριτά-διαφορετικά θέματα.