Εκπαιδευτικοί όμιλοι 2023-2024

Στο σχολείο κατά το σχολικό έτος 2023-2024 λειτουργούν οι εξής όμιλοι:

  1. CREATIVE WRITING WORKSHOP – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ”

Εκπαιδευτικός: Λυκογιαννάκη Στυλιανή,ΠΕ06 ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ

ΣΤΟΧΟΙ:

  • Η ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας, των δεξιοτήτων γραφής, της δημιουργικής και κριτικής σκέψης και της ελεύθερης έκφρασης.
  • Η δημιουργία στην αγγλική και/ή στην ελληνική γλώσσα πρωτότυπων λογοτεχνικών εργασιών, π.χ. μία ποιητική συλλογή.
  •  Ανάγνωση, ερμηνευτική προσέγγιση και επεξεργασία λογοτεχνικών κειμένων και παραγωγή πρωτότυπου λογοτεχνικού κειμένου από τους μαθητές. 
  • Δημιουργία πρωτότυπων λογοτεχνικών εργασιών και συμμετοχή σε λογοτεχνικούς διαγωνισμούς.
  1. «Ταξίδι Φιλαναγνωσίας»

Εκπαιδευτικοί: Καπελλάκη Μαρία, ΠΕ02 ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ και Σηφάκη Ευαγγελία,ΠΕ02 ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ

Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Ομίλου θα επιλεγούν λογοτεχνικά κείμενα που σχετίζονται με τα ενδιαφέροντα και τους προβληματισμούς των έφηβων μαθητών. Θα ακολουθήσoυν δραματοποιημένη ανάγνωση, συζήτηση και προβληματισμός, σε συνδυασμό με δημιουργική γραφή (αφήγηση σε α΄ πρόσωπο ή από την πλευρά άλλου ήρωα, αλλαγή στοιχείων του κειμένου ή του τέλους, συγγραφή πρωτότυπου κειμένου) ενώ θα αποδοθούν αποσπάσματα μέσω της οπτικοποίησης  και της εικαστικής έκφρασης ή με μουσική επένδυση. Θα επιδιωχθεί επίσης γνωριμία με λογοτέχνες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή μας ενώ θα πραγματοποιηθεί επίσκεψη στη Βικελαία Δημοτική βιβλιοθήκη. Το Θεατρικό Παιχνίδι και το παιχνίδι των ρόλων θα συμβάλουν στη βίωση εμπειριών, μέσω πολλαπλών ερεθισμάτων, αξιοποιώντας τη δυναμική της ομάδας και την αλληλεπίδραση.

ΣΤΟΧΟΙ

  • Να απολαύσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες ένα λογοτεχνικό κείμενο μέσα από πολλαπλές προσεγγίσεις.
  • Να αγαπήσουν το βιβλίο.
  • Να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα, τη φαντασία και κατ’ επέκταση την αντίληψή τους.
  • Να βελτιώσουν τις εκφραστικές ικανότητες και την επικοινωνία τους
  • Να αυτοσχεδιάσουν, να εκφραστούν και να ψυχαγωγηθούν.
  • Να εκτονωθούν συναισθηματικά, ψυχικά και να αποβάλουν το άγχος και την    επιθετικότητα.
  • Να αποκτήσουν ποιοτικές και ποσοτικές εμπειρίες μέσω παιχνιδιού.
  • Να εκφράσουν ίσως ενδόμυχες καταστάσεις και προβλήματα.
  1. Εκπαιδευτική Ρομποτική και Τεχνητή Νοημοσύνη – “Ρομποτική Συνομωσία

Εκπαιδευτικοί: Κωνσταντάκη Φωτεινή, ΠΕ86 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ και Μπίρμπα Ελισάβετ, ΠΕ83 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ

Ο όμιλος απευθύνεται σε μαθητές της Β’ και Γ’ Τάξης.

Σκοπός του ομίλου είναι να κατανοήσουν οι μαθητές τι είναι η ρομποτική, η τεχνητή νοημοσύνη και πώς αυτές λειτουργούν. Αυτό περιλαμβάνει την κατανόηση των βασικών αρχών του προγραμματισμού και των αλγορίθμων. Μέσω της ενασχόλησής τους με τον όμιλο, θα αποκτήσουν βασικές δεξιότητες προγραμματισμού με τη χρήση της πλατφόρμας Arduino και την εφαρμογή τεχνικών προγραμματισμού για τον ελέγχου των ρομπότ.

Οι μαθητές, επίσης, καλούνται να καινοτομήσουν ακολουθώντας τις επιταγές της εξελισσόμενης τεχνολογίας. Μέσα στον όμιλο, θα ενημερωθούν για τις δυνατότητες και τα εργαλεία της τεχνητής νοημοσύνης και πως μπορούν αυτές να αξιοποιηθούν στη σχολική διαδικασία όπως στην μελέτη των φιλολογικών μαθημάτων εφαρμόζοντας τις νέες τους γνώσεις σε προσωπικές εργασίες. Είναι σημαντικό να αντιληφθούν πως εργαλεία, όπως το ChatGpt, μπορούν να γίνουν βοηθοί και συνεργάτες στην καθημερινή τους μελέτη και όχι μόνο.

ΣΤΟΧΟΙ

  • Να προχωρήσουν στην επίλυση προβλημάτων ακολουθώντας τη λογική σειρά (ανάλυση, σχεδίαση, υλοποίηση, δοκιμή και αξιολόγηση).
  • Να αναπτύξουν κατανόηση της τεχνολογίας πίσω από τη ρομποτική και την τεχνητή νοημοσύνη και πώς αυτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διάφορες εφαρμογές.
  • Να κατανοήσουν τι είναι η ρομποτική, η τεχνητή νοημοσύνη και πώς λειτουργούν. Αυτό περιλαμβάνει την κατανόηση των βασικών αρχών της προγραμματισμού και των αλγορίθμων.
  • Να αποκτήσουν βασικές δεξιότητες προγραμματισμού με τη χρήση της πλατφόρμας Arduino και την εφαρμογή τεχνικών προγραμματισμού για τον ελέγχου των ρομπότ.

        4. Τεχνοφιλολογία: Τεχνητή Νοημοσύνη και Φιλολογικά Μαθήματα

Ονοματεπώνυμο εκπαιδευτικών: Κωνσταντάκη Φωτεινή, ΠΕ86 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ και Παπαδάκη Βηθλεέμ, ΠΕ02 ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ

Τάξεις που απευθύνεται: Β’ και Γ’ Γυμνασίου

ΣΤΟΧΟΙ

  • Να ενημερωθούν οι μαθητές για τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης και πως μπορούν αυτές να αξιοποιηθούν στη σχολική διαδικασία και συγκεκριμένα στην μελέτη των φιλολογικών μαθημάτων. 
  • Να αντιληφθούν πως εργαλεία, όπως το ChatGpt, μπορούν να γίνουν βοηθοί και συνεργάτες στην καθημερινή τους μελέτη και όχι μόνο. 
  • Να αναπτύξουν τη δυνατότητα να σκέφτονται δημιουργικά και να αξιολογούν κριτικά τις απαντήσεις του ChatGPT. 
  • Να μάθουν πώς να αναλύουν και να κατανοούν κείμενα με βάση την ανάλυση της τεχνητής νοημοσύνης.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...