Δράση στο πλαίσιο του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής γλώσσας, σε συνδυασμό με τις δράσεις που αφορούν τον σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό, μαθητές και μαθήτριες πήραν συνεντεύξεις από επαγγελματίες ώστε να δώσουν μία ώθηση στις επαγγελματικές αναζητήσεις των συμμαθητών τους.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ  ΑΠΟ  ΜΙΑ   ΕΡΕΥΝΗΤΡΙΑ :

Συνέντευξη της Χ. Π. Μεταδιδακτορικής Ερευνήτριας στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Κρήτης στον μαθητή Πέτρο Δέρδα.

1η Ερώτηση: Κα Π. θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για το χρόνο σας να μου παραχωρήσετε αυτή τη συνέντευξη ώστε να μας μιλήσετε για το επάγγελμα του ερευνητή. Θα θέλατε αρχικά να μας μιλήσετε για το επάγγελμά σας;

    Εγώ θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την τιμή που μου κάνετε και την ευκαιρία που μου δίνετε να σας μιλήσω για το επάγγελμά μου. Είμαι μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο Εργαστήριο Μεταφραστικής Ογκολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης. Το αντικείμενο της έρευνάς μου επικεντρώνεται στην ανάπτυξη της «υγρής βιοψίας», δηλ. στην ανακάλυψη βιοδεικτών στο αίμα για την παρακολούθηση και την πρόγνωση των ασθενών με καρκίνο μαστού και πνεύμονα. Επίσης μέσα στις υποχρεώσεις μου είναι η συγγραφή ερευνητικών προτάσεων για χρηματοδότηση, η εκπαίδευση προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών και οι ομιλίες σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια και σε διάφορες επιστημονικές συναντήσεις.

2η Ερώτηση: Γιατί επιλέξατε να ασχοληθείτε με την έρευνα;

       Δε θα έλεγα ότι από μικρή το όνειρό μου ήταν να γίνω ερευνήτρια, καν δεν ήξερα τι ήταν αυτό, μεγάλωσα σε μια δύσκολη εποχή και με λιγότερα μέσα και πληροφορίες. Ήξερα όμως από μικρή ότι η κατάκτηση της γνώσης είναι μια αέναη διαδικασία και ότι η ζωή είναι γεμάτη προκλήσεις. Προσωπικά έκτισα αυτό που κατέληξα να ασχολούμαι σήμερα με μικρά αλλά σταθερά βήματα κάθε φορά. Μέσα από την έρευνα μου δίνεται η δυνατότητα να δίνω απαντήσεις και λύσεις σε ερευνητικά ερωτήματα και να αλληλεπιδρώ με άλλους επιστήμονες. Αυτό είναι μια συνεχής διαδικασία που με κρατάει σε εγρήγορση.

3η Ερώτηση: Ποιες είναι οι σπουδές σας και πότε αρχίσατε να ασχολείστε με την έρευνα;

     Απόκτησα το βασικό μου πτυχίο από το Τμήμα Βιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης . Μετά τις προπτυχιακές μου σπουδές έκανα το Μάστερ μου και αμέσως μετά τη Διδακτορική μου Διατριβή πάνω στη Μοριακή Βιολογία-Βιοϊατρική. Στο χώρο της έρευνας πάνω στη Μεταφραστική Ογκολογία είμαι 14 χρόνια αλλά συνολικά στο χώρο της έρευνας είμαι γύρω στα 20 χρόνια.

4η Ερώτηση: Πόσες ώρες εργάζεστε και είστε ικανοποιημένη από το μισθό σας;

    Για έναν ερευνητή δεν υπάρχει σταθερό ωράριο. Δουλεύω αρκετές ώρες ακόμη και τα Σαββατοκύριακα και καμιά φορά και τις γιορτές. Δουλεύω και από το σπίτι στον υπολογιστή όταν γράφω κάποιο άρθρο ή ερευνητική πρόταση. Όσον αφορά το μισθό σίγουρα δεν είναι ικανοποιητικός αφού δεν πληρώνομαι τις υπερωρίες που κάνω. Όμως το αποτέλεσμα της δουλειάς και η ικανοποίηση που λαμβάνω, αντισταθμίζει το οικονομικό σκέλος.

5η Ερώτηση: Θυμάστε κάποια θετικά ή αρνητικά :Σίγουρα υπάρχουν και αρνητικά αλλά τα θετικά είναι περισσότερα. Στα θετικά έχω να θυμάμαι την εκπαίδευσή μου σε εργαστήρια Πανεπιστημίων άλλων χωρών της Ευρώπης, όπως αυτό του Παρισιού, στο Martin Luther University στη Γερμανία και στο Institute of Medical Research στο Λονδίνο. Επίσης έχω κάνει ταξίδια σε πολλές χώρες τις Ευρώπης όπου παρακολούθησα κορυφαία συνέδρια. Αυτές οι εμπειρίες μου έδωσαν τη δυνατότητα να γνωρίσω και να αλληλεπιδράσω με επιστήμονες από όλο τον κόσμο, με αρκετούς από αυτούς να είναι κορυφαίοι στο χώρο τους.

6η Ερώτηση: Έχετε μετανιώσει και θα θέλατε να είχατε ακολουθήσει άλλο επάγγελμα;

Δεν έχω μετανιώσει και δε μπορώ να με φανταστώ σε άλλο επαγγελματικό χώρο. Η δουλειά μου όπως ανέφερα και πριν είναι γεμάτη προκλήσεις και μου δίνει την ικανότητα να δίνω λύσεις σε ερευνητικά ερωτήματα. Από την άλλη μου δίνει τη δυνατότητα να οργανώνω, να εκπαιδεύω και να μεταλαμπαδεύω τις γνώσεις μου στα νέα παιδιά.

7η Ερώτηση: Είναι επικίνδυνη η δουλειά σας;

Όταν κάποιος δουλεύει σε ένα εργαστήριο χρησιμοποιεί κάποιες ουσίες για τα πειράματά του που είναι τοξικές. Όμως έχουμε εκπαιδευτεί σε ειδικά σεμινάρια για το ποιες προφυλάξεις πρέπει να τηρούμε, όπως να φοράμε τη ρόμπα και γάντια ή και προστατευτικά γυαλιά όπου χρειάζεται, ενώ τις τοξικές ουσίες τις δουλεύουμε σε ειδικό χώρο με εξαερισμό για να μην τις εισπνέουμε.

Κα Π. θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για αυτό το ταξίδι να μας μεταφέρετε νοερά στο χώρο της έρευνας και των προκλήσεων της ανακάλυψης νέων γνώσεων και εύχομαι πολλές επιτυχίες στο έργο σας.

Εγώ σας ευχαριστώ.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΠΟ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ:

Συνέντευξη του κ. Α. καθηγητή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (χημικός) στην μαθήτρια Αγγουράκη Αντωνία.

Ερώτηση 1η: Πώς βρεθήκατε σε αυτό το επάγγελμα;

“Μόλις τελείωσα το τμήμα της Χημείας στο πανεπιστήμιο Κρήτης κατάφερα να κάνω ένα μεταπτυχιακό στην εκπαίδευση που με οδήγησε στο επάγγελμα του καθηγητή. Βέβαια, ήταν εξαρχής η επιλογή μου που με ώθησε σε αυτού του είδους τις σπουδές καθώς ανέκαθεν μου άρεσε να συναναστρέφομαι με παιδιά. Στη διδασκαλία φανερή είναι η αλληλεπίδραση μεταξύ μαθητών και καθηγητών, αυτή η σχέση αλληλεξάρτησης μου κίνησε το ενδιαφέρον. Μέσα από αυτή τη σχέση τα παιδιά, κυρίως, λαμβάνουν σημαντικές γνώσεις από τους καθηγητές τους, αλλά και οι ίδιοι οι καθηγητές παίρνουν διαφορετικά στοιχεία από κάθε έναν μαθητή.”

Ερώτηση 2η: Θα ήθελα να μου πείτε ένα θετικό και ένα αρνητικό του επαγγέλματος σας.

“Το θετικό του συγκεκριμένου επαγγέλματος είναι η συναναστροφή με τα παιδιά σε καθημερινή βάση που ανανεώνουν και διαφοροποιούν την καθημερινότητα μας γεμίζοντας την με ζωντάνια, ζωή και ενέργεια. Ένα αρνητικό θεωρείται η πολύωρη προεργασία λόγω της προετοιμασίας του μαθήματος, διαγωνισμάτων, ασκήσεων και τεστ, κάτι που γίνεται καθημερινά από τους καθηγητές και τις περισσότερες φορές είναι εξουθενωτικό.”

Ερώτησή 3η: Ποιο είναι το βασικότερο προσόν που πρέπει να έχει αυτός ο επαγγελματίας;

“Πιστεύω πως το βασικότερο προσόν που πρέπει να έχει ο συγκεκριμένος επαγγελματίας είναι, ξεκάθαρα, η αγάπη προς τα παιδιά. Χωρίς την αγάπη θεωρώ πως είναι ανώφελο και γενικότερα μία λανθασμένη απόφαση να γίνεις καθηγητής ή δάσκαλός καθώς δεν θα υπάρχει η απαραίτητη υπομονή που σαφώς πυροδοτείται από την αγάπη.”

Υπεύθυνη: Τζαγκαράκη Θεοδοσία

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...