Το θέατρο στο νέο σχολείο
Το θέατρο στο νέο σχολείο ήταν ένα πρόγραμμα του Εθνικού θεάτρου επιχορηγούμενο από το ΕΣΠΑ με Υπεύθυνη την καλλιτεχνική διευθύντρια του Μικρού Εθνικού και παιδοψυχίατρο κ. Βγενοπούλου Σοφία και την κ. Ελένη Ζαραφείδου, στο οργανωτικό κομμάτι του προγράμματος. Σε αυτό το πρόγραμμα συμμετέχουν κάθε χρόνο 20 επιλεγμένα σχολεία από όλη την Ελλάδα με ιδιαίτερη έμφαση στην συμπερίληψη ευάλωτων μαθητικών πληθυσμών. Μέσω του θεάτρου της επινόησης και του δομημένου παιχνιδιού με αυξανόμενο επίπεδο δυσκολίας που σιγά σιγά η ομάδα κατακτά συνολικά ενθαρρύνεται η προσωπική έκφραση, η ισάξια και ισότιμη συμμετοχή όλων στο πλαίσιο της ομάδας και τελικά η παραγωγή εκ του μηδενός κειμένου με βάση τις ανάγκες και προβληματισμούς των μελών της. Συμπορευόμενοι και έτοιμοι να διαχειριστούμε τις επιταγές των καιρών το πρόγραμμα δέχτηκε την πρόκληση και συνέχισε την δράση του και διαδικτυακά δίνοντας μια διέξοδο και ένα κανάλι στους συμμετέχοντες ώστε να διοχετεύσουν όλη τη δημιουργικότητα και ανάγκη για έκφραση με διαδραστικό και θεατρικό τρόπο ακόμα και εν μέσω καραντίνας. Τελευταίος αλλά πολύ κρίσιμος στόχος του προγράμματος ήταν η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Οι εμψυχωτές/ σκηνοθέτες που στέλνονται από το Εθνικό θέατρο στο εκάστοτε μέρος, επενδύουν μεγάλο μέρος του χρόνου τους, ώστε να επιμορφώσουν και να εξηγήσουν στους συμμετέχοντες καθηγητές τι κάνουν και τι κλειδιά-εργαλεία χρησιμοποιούν, ώστε να ξεκλειδώσουν την ομάδα και να φτιάξουν τελικά μια παράσταση, με απώτερο σκοπό σε δεύτερο χρόνο να μπορούν μόνοι τους οι εκπαιδευτικοί να αναλάβουν και να παραγάγουν ένα καινούριο καλλιτεχνικό προϊόν εκπορευόμενο μέσα από τις ανάγκες της ομάδας και όχι με βάση τις δικές τους ανάγκες. Βέβαια μια πολύ σημαντική επισήμανση είναι ότι η έμφαση βρίσκεται στην διαδικασία της καλλιέργειας του ομαδικού πνεύματος και των «δώρων» που αποκομίζουν οι συμμετέχοντες και σε δεύτερη μοίρα βρίσκεται το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα της θεατρικής παράστασης.
Η ομάδα τελικά οδηγήθηκε στο ανέβασμα της θεατρικής παράστασης στο κηποθέατρο Μάνος Χατζιδάκις με τίτλο « Γιώργο άχρηστε, Γιώργο προσπάθησε», που πραγματικά εντυπωσίασε.
«ΓΙΩΡΓΟ ΑΧΡΗΣΤΕ,ΓΙΩΡΓΟ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ- ΤΟ ΑΣΧΗΜΟΠΑΠΟ»
Τι σημαίνει να είσαι διαφορετικός; Πώς τελικά θα μπορέσεις να ανακαλύψεις τον εαυτό σου; Αυτά τα ερωτήματα και άλλα πολλά περιστρέφονται γύρω από το ‘’Ασχημόπαπο’’, μια ιστορία ξεχωριστή, μα συνάμα τόσο αυθεντική για τον καθένα από μας. Ποιος είμαι; Πού πάω; Τελικά ποιον έχω συμπαραστάτη μου; Αυτά είναι τα τρία ερωτήματα που βρίσκει ο καθένας μας μπροστά του, όποιον δρόμο και αν χαράξει. Σε αυτήν εδώ την ιστορία, ακολουθούμε τον Γιώργο- ασχημόπαπο στο ταξίδι του να ανακαλύψει τον εαυτό του, στις περιπέτειες που θα τον κάνουν πραγματικά να καταλάβει ποιος είναι. Γιατί πάνω απ’ όλα στο χέρι μας είναι να βρούμε ό, τι πιο όμορφο και μοναδικό διαθέτουμε, να γίνουμε κι εμείς με τη σειρά μας ο κύκνος που κρύβουμε μέσα μας.
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ ΠΟΥ ΔΙΑΠΝΕΟΥΝ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:
ΠΑΙΧΝΙΔΙ, ΦΑΝΤΑΣΙΑ, ΕΠΙΝΟΗΣΗ, ΟΡΑΜΑ, ΟΡΓΑΝΩΣΗ, ΠΡΟΣΜΟΝΗ, ΠΙΣΤΗ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ, ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ, ΔΡΑΣΗ, ΣΤΟΧΟΣ, ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ, ΨΥΧΗ, ΠΕΙΣΜΑ, ΑΠΟΔΡΑΣΗ, ΣΥΝΕΠΕΙΑ, ΟΜΑΔΙΚΟΤΗΤΑ, ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ, ΑΜΟΙΒΑΙΟΤΗΤΑ, ΚΑΘΡΕΠΤΙΣΜΑ, ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΚΦΡΑΣΗ, ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ, ΣΥΝΘΕΣΗ, ΑΠΟΔΟΜΗΣΗ, ΙΔΕΑ…
ΜΕ ΑΛΛΑ ΛΟΓΙΑ……..
ΕΠΙΝΟΗΣΗ
ΘΕΛΗΣΗ
ΝΕΑΝΙΚΟΤΗΤΑ
ΙΔΕΑ
ΚΑΘΡΕΠΤΙΣΜΑ
ΟΡΑΜΑ